A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Клеванської селищної ради

ІРЦ

 

Фото без опису

Комунальна установа «Клеванський інклюзивно-ресурсний центр» Клеванської селищної ради Рівненського району Рівненської області

Адреса: селище Клевань, вул. Заводська, 3, 35312

E-mail: irc.klevan@gmail.com

Директор: Шагай Надія Іванівна

https://www.facebook.com/irc.kleva

Нарада з керівниками закладів загальної середньої та дошкільної освіти Деражненської територіальної громади

22.08.2024 року відбулася нарада керівників закладів загальної середньої та дошкільної освіти Деражненської територіальної громади, яка була присвячена актуальним питанням освітнього процесу на 2024-2025 навчальний рік. Традиційно нараду проводив начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Деражненської сільської ради Микола РОМАНЮК. Надія ШАГАЙ, директор Клеванського ІРЦ, висловила вдячність присутнім працівникам освіти за розуміння важливості впровадження інклюзивного навчання для дітей з ООП у закладі загальної середньої освіти. Сподіваючись на подальшу співпрацю з цією громадою, керівник Клеванського ІРЦ розповіла про можливість та ефективність раннього втручання для організації інклюзивної освіти у закладах дошкільної освіти, де до інклюзивних груп можуть бути зараховані діти раннього віку з особливими освітніми потребами. Адже мета інклюзивної освіти не лише забезпечити рівний доступ до якісної освіти дітям з особливими потребами, але й надати їм своєчасну допомогу і можливість соціалізуватися.

13:57 23.08.2024

Моніторинг динаміки розвитку, навчальних досягнень і результатів корекційно-розвиткової роботи на кінець 2023-2024 н.р.

Впродовж квітня - травня 2024 р. за участю директора Надії ШАГАЙ та фахівців Клеванського ІРЦ відбулись засідання команд психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП у закладах дошкільної та загальної середньої освіти Клеванської, Зорянської, Деражненської та Бугринської територіальних громад.

09:43 10.06.2024

Навчаємо дитину виходити зі стресового стану: формуємо відповідні навички (батькам на замітку)

Захисні фактори.  Діти, які добре управляють собою у стресових ситуаціях, як правило, мають високу самооцінку, хороше почуття гумору, відчуття контролю над своїм життям, згуртовану сім'ю та її чітку організацію (правила/обмеження), відкрите спілкування, теплі, довірливі взаємини з батьками, а також схвалення й визнання за свої досягнення. Вчасно розпізнаємо ознаки настання стресового стану. Уміння розпізнавати ці ознаки – перший крок у боротьбі зі стресом. Ознаки: першіння в горлі, вологі долоні, головний біль, утома, нудота, діарея, внутрішнє напруження, розлад шлунку, погіршення настрою, неспокій, фрустрація й порушення сну. Бувають інші симптоми, наприклад, відчуженість, дратівливість, агресивність, надмірна мрійливість, надмірна чутливість, зміни в перевагах їжі й загальні зміни в поведінці. Підготовка до потенційно стресових ситуацій. Відпрацьовуймо з дітьми застосування способів поведінки в потенційно стресових ситуаціях (наприклад, зразки або моделювання ситуацій з метою вирішення конфлікту). Уникайте надмірної опіки дітей. Іноді батькам буває важко спостерігати, як їхні діти намагаються впоратись із стресовими ситуаціями, оскільки перший інстинкт спонукає їх захищати своїх дітей від усіляких негараздів. Однак стреси неминучі в житті дитини. Батьки роблять ведмежу послугу, незмінно захищаючи її від стресу. Діти вчаться справлятись з подібними явищами лише тоді, коли відчувають їх на собі. Самооцінка дитини. Сприяймо розвитку інтересів і талантів дітей, в яких вони здатні досягти успіху. Батьки повинні постійно надихати, підтримувати та грамотно хвалити своїх дітей. Навчайте дітей правильно сприймати критику. Дітям треба розповідати, що ніхто не досконалий, і всі ми робимо помилки, з яких беремо важливі для себе уроки. Щоб навчити дітей справлятись із глузуванням і несправедливою критикою, можна також використовувати різні рольові ігри. Забезпечення атмосфери відкритого спілкування. Батьки повинні бути готові уважно слухати, коли дітям необхідно висловитись. Якщо діти потребують допомоги при обговоренні причини їх хвилювання, їм важливо ставити відкриті запитання. Одна з переваг обговорення стресових факторів полягає в тому, що воно підвищує обізнаність дитини. Крім того, батьки повинні бути готові ділитись деякими прикладами своїх стресових ситуацій і відповідних переживань, щоб діти знали, що їхні почуття нормальні та природні. Достатня кількість часу для сну та відпочинку. Діти, які не висипаються, не володіють достатньою кількістю енергії, необхідної для боротьби зі стресами. Батьки повинні докласти всіх зусиль, щоб діти отримували достатній час для сну щоночі. Відхід дитини до сну повинен відбуватись в однаковий час. Достатній відпочинок має вирішальне значення для психічного та фізичного здоров'я дітей. Правильне харчування. Кращий раціон при цьому повинен містити правильну кількість калорій для підтримки нормального розвитку й бути збалансованим. Діти, у яких неправильний раціон харчування (розбалансований, з великою кількістю нездорової їжі), повинні знижувати споживання продуктів з високим вмістом жирів, холестерину, солі й рафінованим або обробленим цукром. Споживання нездорової їжі й кофеїну треба обмежити. Дітей слід заохочувати збільшувати споживання фруктів, овочів і злаків. Також важливо підтримувати здорову вагу тіла.  Фізичні вправи. Систематичні фізичні вправи – ефективний спосіб боротьби зі стресом. Насамперед вони допомагають зняти напругу, яка накопичується в дитячому організмі. По-друге, вправи передбачають фізичні навантаження, які дозволяють організму ставати більш стійким у боротьбі зі стресами. Нарешті, фізичні вправи допомагають відволіктись і розслабити мозок. Однак фізичні вправи втрачають свою ефективність у боротьбі зі стресом, якщо їх не виконувати постійно. Не настільки важливо, які види вправ ви вибираєте для дитини. Важливо, щоб дітям вони подобались. Мудре розпорядження часом. Батькам важливо навчати дітей розставляти свої заняття за пріоритетами. Якщо діти намагаються звалити на себе дуже велику відповідальність, батьки повинні допомогти їм навчитись обмежувати свої зобов'язання. Необхідно вчити дітей для досягнення своїх цілей планувати власний час (наприклад, відводити певні години на виконання домашнього завдання). Демонструйте навички боротьби зі стресами. Діти вчаться, спостерігаючи за своїми батьками. Якщо діти бачать, що батьки, перебуваючи у стані стресу, використовують певні навички, вони, швидше за все, теж будуть використовувати ті ж грамотні навички боротьби зі стресами. Батьки повинні демонструвати, що стрес – це нормально, ним можна управляти спокійно й ефективно. Існують ситуації, коли необхідна професійна допомога, щоб допомогти дітям упоратись із надмірним стресом. Якщо це необхідно, не нехтуйте консультацією вашого дільничного педіатра.  

08:52 29.04.2024

Організація інклюзивного навчання для дітей з порушеннями зору

17.04.2024 року для педагогічних працівників ЗЗСО та ЗДО Клеванської, Зорянської, Деражненської, Бугринської територіальних громад, була організована онлайн-зустріч щодо навчання дітей з порушеннями зору.

17:09 18.04.2024

Дбаємо про правильну поставу у дитини. Рекомендації батькам

Слідкувати за правильним положенням хребетного стовпа краще від народження дитини. Часто захворювання протікає безсимптомно, тому навіть незначні викривлення не варто залишати без уваги. Вилікувати захворювання безмедикаментозно можливо лише на ранніх стадіях

15:31 12.04.2024

Формування дитячого словника

Мова малюка розвивається шляхом наслідування мовлення оточуючих його людей. Формування словника починається з розуміння мови дорослого і становить пасивний словник дитини. Активний словник охоплює слова, які дитина не тільки розуміє, але і користується ними в своєму мовленні.

08:15 08.04.2024

Всесвітній день розповсюдження інформації про проблему аутизму, встановлений у резолюції Генеральною Асамблеєю ООН, прийнятої 18 грудня 2007 року

Щорічно 2 квітня у всьому світі люди одягають блакитне на знак підтримки людей з аутизмом – розладом розвитку нервової системи, який ускладнює комунікацію. Хвороби «аутизм» у медицині не існує, адже хвороба має початок і кінець. Аутизм – це постійний стан, який характеризується порушенням соціальних, комунікативних та мовленнєвих функцій, а також наявністю нетипових інтересів і форм поведінки. Аутизм впливає на всі види взаємодії людини з навколишнім світом і виявляється в ураженні багатьох ділянок мозку. На сьогодні загальновизнаним є термін «розлади аутичного спектра» (РАС), що об’єднує різноманітні порушення розвитку, для яких характерні аутичні прояви. Комплекс симптомів при аутизмі дуже варіюється (від легких форм – синдром Аспергера, до більш тяжких – синдром Каннера і т.д.). З цієї причини доцільним є використання терміна «спектр», який охоплює всю різноманітність проявів.

11:17 02.04.2024

«Майбутнє нації – у долонях дітей»

Здобувачі освіти з особливими освітніми потребами Клеванської громади брали участь в обласному конкурсі «Майбутнє нації – у долонях дітей». Разом з фахівцями Клеванського ІРЦ було підготовлено конкурсні роботи за номінаціями «Живопис» та «Прикладне мистецтво». За результатами даного конкурсу учасників було нагороджено дипломами.

09:37 25.03.2024

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень